woensdag 12 februari 2014

Kalkense auteur stelde boek voor in de bib

7 februari was ongetwijfeld een memorabele datum voor auteurs Cindy De Wilde en Daniël Billiet… Zij stelden in de bibliotheek het nagelnieuwe boek Binge Eating: wanneer eten je leven beheerst voor. Het boek is meteen het eerste Nederlandstalige werk over deze psychiatrische (eet)stoornis.
Familie, talrijke vrienden, collega’s en sympathisanten waren één en al oor tijdens de voorstelling .

Praatvaar Bouke, de pleegbroer van Cindy wist het hele gebeuren op schalkse wijze in goede banen te leiden. Dr. Alex De Smet, de huisarts van Cindy beet de spits af en gaf een boeiende uiteenzetting over BED of eetbuistoornis. Deze stoornis is nog maar recent erkend als psychiatrische stoornis en nog maar weinig gekend bij het brede publiek.
Mede-auteur en pleegvader, Daniël Billiet en pleegmoeder, Magda De Wilde en Bouke brachten een heel persoonlijke en levendige getuigenis over de kindertijd van Cindy.
En toen kwam Cindy zelf aan het woord :"Mannen denken om de zeven seconden aan seks. Ik denk om de zeven seconden aan eten. Ik denk aan de volgende maaltijd terwijl ik nog aan het eten ben. Ik denk aan alles wat ik vandaag niet meer kan eten omdat ik al zes keer gegeten heb …" het begin van Cindy’s verhaal. Een verhaal over leven met een eetbuistoornis.


Met dit boek willen beide auteurs mensen met een eetbuistoornis en hun naasten, maar ook hulpverleners en onderzoekers aan het denken zetten. Het is geen saai document. Het is een moedig verhaal, doorspekt van humor.
Wilt u meer weten over Cindy en haar moedige strijd tegen BED ? Haar verhaal mag dan zeker niet ontbreken in uw boekenkast !
Het boek is verkrijgbaar bij de auteur :
Cindy.de.wilde2@telenet.be of gsm 0486/50 59 61 en uitleenbaar in de bib.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten