‘Het duurde vier maanden om het boek samen te stellen’, vertelt Matis. ‘En dan duurde het nog drie weken voordat ze allemaal gebundeld waren. Ik heb de moppen zelf verzameld via internet en vrienden en sommige moppen kende ik zelf al. Ik heb er ook zelf een lay-out bij gemaakt.’
Het moppenboek kan in de iBookstore op iPad gedownload worden. Na 35 dagen werd dat al 120 keer gedaan. Hiervoor pakte Matis al eens uit met een Moppenboek Lite. Dat was gratis te downloaden. In minder dan 75 dagen leverde dat 11.000 downloads op. Door dat succes besloot Matis om een betaalde versie te lanceren. Hiermee is de knaap vermoedelijk de jongste Vlaming die twee iBooks publiceerde. ‘Ik had nooit verwacht dat dit zo een succes zou worden. Er zijn dubbel zoveel donwloads als ik had gehoopt. Rijk zal ik er niet van worden, maar het is toch een leuk extraatje.’
De ondernemende jongeman zit niet stil. ‘Ik wil dit nog meer doen. Ik heb er al over nagedacht om het Moppenboek 2 te maken en ben al bezig met het verzamelen van nieuwe moppen.’

bron: Het Nieuwsblad/VTM