donderdag 31 januari 2013

De poëtische toer op met dichters uit Laarne en Kalken




Vandaag is het de laatste donderdag van januari, dus Gedichtendag. Thema is muziek in de poëzie.  Omdat de gemeente Laarne/ Kalken heel wat talent huisvest, ging de cultuurdienst op zoek naar de poëtische pennevruchten van haar inwoners. Onze collega's zamelden 12 gedichten in. Op 6 verschillende flyers vind je telkens 2 gedichtjes terug, verzamelen geblazen dus. De flyers kan je gratis afhalen bij alle handelaars, op het gemeentehuis en in de bib.
Met onderstaand gedicht van Marc Van Caelenberg willen we alvast een voorproefje geven:








De Leeweg

Ik sta hier bij het straatnaambord
En vraag mij af
Wat “lee” ook weer betekent.
O ja, ik weet het nog:
Een “lee” of ”lede” is een sloot of een kanaaltje.
Ik kijk naar links,
Ik kijk naar rechts,
Maar zie geen water,
Laat staan een sloot of een kanaaltje.
Het bordje zegt dus heel terecht:
Lee? Weg!

Ook in de bib staan poëzie en muziek centraal. Je vindt er zowel boeken over poëzie als over muziek aan de tentoonstellingspanelen.
Informatie over de Gedichtendag vind je op www.gedichtendag.com.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten